באלאנס

  • Skip to content
trans 
Get Adobe Flash player
  • דף הבית
    • איגוד החובבים הישראלי לפיתוח גוף
    • חדשות באלאנס
    • למען הקהילה
    • חנות אונליין
    • מי אנחנו
    • נסיון
  • משפחתי
    • משפחה וילדים
    • נשים בלבד
  • בריאות ותזונה
    • אלטרנטיבי לגוף ולנשמה
    • קו הבריאות - רפואה ורופאים
    • מתכוני בריאות
    • כושר ומיניות
    • טיפים ועצות לתזונה ודיאטה
    • איכות הסביבה
  • אימון אישי
    • באלאנס מאמן אותך
  • LifeStyle
    • מכון יופי
    • סלבריטי
    • יוצאים אוכלים שותים
    • עיצובים ואופנה
    • גאדג'טים
    • רכב
  • אקסטרים
    • אקסטרים כללי
    • רק FUN
    • מגזין רכב
  • טור אישי
    • יומנה של קוסמטיקאית
    • מיומנה של עידית
    • משולחנו של עורך הדין
    • סיפורים מהחיים
    • יומני מסע
  • וידאו
    • אקסטרים
    • מתיחות
    • פיספוסים
    • כללי
    • הופעות
    • פרסומות
trans 
Get Adobe Flash player

הפחתה במלח מפחיתה סיכון למחלות קרדיווסקולריות

ראשון, 02 אוקטובר 2011 08:07

 

הפחתה במלח מפחיתה סיכון למחלות קרדיווסקולריות

ד"ר אורית קלוק בן-בסט, מחלקה פנימית ד', ומנהלת תחום יתר לחץ דם ב-bewell.

רופא במרכז הרפואי תל אביב

מחקר חדש מגלה כי הפחתה של 3 גרם ליום בכמות המלח מביאה לירידה של כ-50 אחוז מהמקרים החדשים של אירועים מוחיים, מחלות לב ותמותה. ועוד בשורה: הפחתת 3 גרם של מלח ליום שוות ערך להפסקת עישון ולירידה של 5 אחוזים

התזונה בעולם המערבי עתירה במלח. 5.8 גרם מלח, זוהי ההמלצה לצריכה היומית, אולם כאשר מדובר באנשים עם יתר לחץ דם או אנשים מעל גיל 40, ההמלצה מגבילה עוד יותר ל- 3.7 גרם ליום. למרות המלצות אלו, מנתונים שנאספו בארה"ב במהלך השנים 2005-2006, נמצא כי גברים צורכים בממוצע 10.4 גרם מלח ביום, ונשים 7.3 גרם.

מקור מרבית המלח בתזונה הינו ממזון מעובד או מלוח כגון חטיפים, ורק פחות מ- 25 אחוז מהמלח שאנו צורכים, מקורו מהמלחת המזון בזמן הבישול או האכילה.


במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי New England Journal of Medicine בוצע מודל ממוחשב שמטרתו לבחון כמה תחלואה קרדיווסקולרית ניתן למנוע על ידי צמצום כמות המלח במזון. נמצא כי הפחתה של 3 גרם ליום בכמות המלח, תביא לירידה של כמחצית מהמקרים החדשים של אירועים מוחיים, מחלות לב ותמותה מכל סיבה שהיא בארצות הברית בשנה.

בחלוקה לקבוצות שונות, נמצאה כי נשים ירוויחו בעיקר מהפחתת הסיכון לאירועים מוחיים, בעוד במבוגרים הקשישים נצפה בעיקר לירידה במחלות הלב, ובמבוגרים צעירים נצפה לירידה בתמותה. עוד נמצא כי הפחתת כמות המלח במזון ב- 3 גרם ליום שוות ערך להפסקת עישון, ירידה של 5 אחוזים  במשקל או טיפול בסטטינים להיפרליפידמיה.

"מלח ידוע כגורם חשוב ליתר לחץ דם ומכאן גם למחלות קרדיווסקולריות. עודף המלח גורם, במנגנון פיצוי, לאגירת נוזלים בכליות, ומכאן לעלייה בנפח הדם וליתר לחץ דם. מחקרים רבים הוכיחו בעבר כי טיפול ביתר לחץ דם על ידי הפחתת מלח בתזונה, בשילוב עם שמירה על אורח חיים בריא, מפחית את ערכי לחץ הדם ועשוי להפחית את הצורך בטיפול תרופתי. התזונה המערבית, המכילה מזון מעובד רב, מכילה מלח בכמויות גבוהות בהרבה מהמומלץ. לאור היתרונות אשר הודגמו במחקר להפחתת מלח על תחלואה ותמותה קרדיווסקולרית, יש לחדד שוב את חשיבות ההפחתה בצריכת המלח בתזונה, בין היתר על ידי הפחתת כמות המזון המעובד והימנעות מהמלחת המזון בעת הבישול", מדגישה ד"ר אורית קלוק בן-בסט, מחלקה פנימית ד', ומנהלת תחום יתר לחץ דם בbeWell-.

 

לקוח מתוך:

Projected Effect of Dietary Salt Reductions on Future Cardiovascular Disease

 

כל הזכויות שמורות לבאלאנס BALANCE || תגלית - אינטרנט TAGIT-MG